Facebook
Instagram
YouTube
logo_vesper

ZAPOWIEDZI

Lovecraft-poezja-ilustracja-okładkowa_prev-z-napisami2
NEMEZIS I INNE UTWORY POETYCKIE.

H.P. Lovecraft

Dwujęzyczny zbiór wierszy Howarda Phillipsa Lovecrafta w tłumaczeniu Mateusza Kopacza, który premierę będzie miał jesienią. Za projektem okładki, jak i całej, niesamowitej oprawy graficznej tego tomu, odpowiada Krzysztof Wroński

tank-warefare-vesper-ffffff
WOJNA PANCERNA NA FRONCIE WSCHODNIM 1941-1942. Schwerpunkt

Robert A. Forczyk

Książka prezentuje dokładny odtworzenie bitew pancernych na froncie wschodnim. Opisuje rozwój sposobu prowadzenia walk za pomocą pojazdów opancerzonych podczas każdej z faz walk na froncie wschodnim. Dogłębnie analizuje manewry czołgów w trakcie najważniejszych kampanii w tym pod Leningradem, Charkowem, Stalingrad, Moskwa, Kijów i na Kaukazie. Dzięki tej publikacji czytelnik uzyskuje wgląd w taktykę i poznaje uzbrojenie wykorzystywane podczas bitew.

Ostatnie_dni_Jacka_Sparksa
OSTATNIE DNI JACKA SPARKSA.

Jason Arnopp

W 2014 roku, Jack Sparks – kontrowersyjny dziennikarz i celebryta – zginął w tajemniczych okolicznościach.
Wcześniej zasłynął książkami o gangach i narkotykach, teraz zaś pisał książkę o zjawiskach nadprzyrodzonych. Wywołał nawet burzę w mediach społecznościowych, kpiąc z egzorcyzmów, które obserwował w kościele na włoskiej prowincji.
Potem był filmik – czterdzieści sekund przerażającego materiału, od którego Jack wielokrotnie się odcinał, twierdząc, że nie ma z nim nic wspólnego. A jednak został on opublikowany na jego kanale YouTube.
Nikt nie wiedział, co działo się z dziennikarzem w kolejnych dniach. Aż do teraz. Książka, którą trzymacie w rękach, ujawnia mrożące krew w żyłach szczegóły ostatnich dni i godzin Jacka Sparksa.

RECENZJA
Omen czasów internetu.
Pozycja obowiązkowa dla fanów Lyncha, Tarantino i serialu Czarne lustro.
…wspaniale oddaje koszmarną rzeczywistość XXI wieku…
Czyta się jednym tchem.
Zabawne, przerażające, zwariowane.
Nie można się oderwać.
Przekonujący obraz współczesnego okultyzmu.

JASON ARNOPP to brytyjski pisarz, dziennikarz i scenarzysta. Obecnie wraz ze znanym amerykańskim reżyserem Ronem Howardem (Piękny umysł, Inferno) pracuje nad filmową adaptacją Ostatnich dni Jacka Sparksa.

Wehrmacht_1_uzbrojenie
WEHRMACHT – uzbrojenie.

Uwe Feist

Wehrmacht Uwe Feista, Roberta Johnsona i Kurta Riegera to ilustrowany przewodnik po uzbrojeniu i wyposażeniu niemieckich sił zbrojnych w czasie II wojny światowej. W dwóch tomach przedstawiono broń krótką, karabiny, karabiny maszynowe, pistolety maszynowe, indywidualną broń przeciwpancerną, miny (w tym samobieżne – Goliaty), granaty ręczne, artylerię lufową i rakietową (słynne Nebelwerfery), łącząc zdjęcia zachowanych zabytków z fotografiami z epoki, przedstawiającymi dany typ broni czy uzbrojenia w akcji. Powstało w ten sposób przydatne podręczne wydawnictwo dla miłośników historii i osób interesujących się dziejami największego konfliktu w historii ludzkości.

Bialy_snajper_front
BIAŁY SNAJPER: Simo Häyhä

Tapio A.M. Saarelainen

„Składałem się do strzału i celowałem prosto w środek celu. Nie czułem nic do wrogów. Strzelałem i przeładowywałem broń, dopóki miałem ich przed sobą”.

Podczas wojny zimowej 1939-1940 fiński snajper Simo Häyhä – przezywany przez Rosjan Biełaja smiert’ (Biała śmierć) – zasłynął co najmniej 542 potwierdzonymi trafieniami w mniej niż 100 dni. Jego nazwisko i czyny są znane na całym świecie, a rekord przetrwał do dziś. Ta książka analizuje jego życie, sukces i dziedzictwo.

Jak wynika z amerykańskich badań, podczas pierwszej wojny światowej jedno śmiertelne trafienie wymagało oddania przeciętnie siedmiu tysięcy strzałów karabinowych. W czasie wojny w Wietnamie liczba ta wzrosła do 25 tysięcy. Dane te są zdumiewające, zwłaszcza jeśli uwzględni się fakt, że profesjonalnie przygotowany strzelec wyborowy musi wystrzelić statystycznie zaledwie 1,3 pocisku, aby jego strzał dosięgnął skutecznie wroga.
Niniejsza książka poświęcona jest jednemu z takich snajperów, legendarnemu fińskiemu bohaterowi wojennemu – Simo Häyhä, który doskonale zasłużył się krajowi podczas wojny zimowej, toczonej na przełomie 1939 i 1940 roku z byłym Związkiem Sowieckim. Cel tej pracy jest dwojaki – po pierwsze, ma przedstawić niezwykłą historię żyjącego niemal sto lat człowieka, a po drugie, złożyć hołd skromnemu wojownikowi uosabiającemu najważniejsze cechy zawodowego żołnierza, bez zastrzeżeń służącego rodzinnemu krajowi – spełniając swój obowiązek wobec ojczyzny i robiąc to najlepiej jak można.
Chociaż w czasie wojny dokonał tak niezwykłych czynów, Simo Häyhä nie chciał, być stawiany na piedestale. Wolał prowadzić ciche, skromne życie. W czasie jednej z rozmów powiedział autorowi : „Robiłem, co mi kazano, najlepiej jak potrafiłem. Nie byłoby Finlandii, gdyby wszyscy inni nie postępowali w taki sam sposób”. Nie ulega wątpliwości, że to, co Simo robił w czasie wojny, nie było ani łatwe, ani przyjemne. Jako strzelec wyborowy miał obowiązek zabijać i było to zadanie nie do pozazdroszczenia. Ale, co potwierdza ta książka, nie miał w tym sobie równych.

motorowery_okladka
MOTOROWERY

Tomasz Szczerbicki

Motorowery to bardzo ważne pojazdy w naszej historii! Choć dziś jeździmy nowoczesnymi samochodami lub szybkimi motocyklami, to właśnie poczciwe Komary, Romety czy importowane Jawki były dla większości z nas początkiem przygody z motoryzacją. Pierwszym pojazdem silnikowym, którym jeździliśmy.
Przedwojenna historia to krajowe „setki”, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150–200 tysięcy. Krajową produkcję wspierał import między innymi takich marek jak Simson czy Jawa.
W latach 60. XX wieku na naszych drogach królowały Komary w różnych wersjach. Lata 70. i 80. należały do Rometów, z ich największą gwiazdą, czyli motorynką.
Rola motorowerów w historii motoryzacyjnej i społecznej naszego kraju była ogromna. Z jednej strony były bardzo przydatnymi pojazdami w gospodarstwach wiejskich, z drugiej – marzeniem nastolatków mieszkających w miastach. A pomiędzy nimi ogromna lista celów, do jakich używano motorowerów oraz masa przygód, jakich dostarczały.
A tak na marginesie, jakim motorowerem Ty jeździłeś???

Zapowiedzi
5 (100%) 5 votes